Als je sales blind vaart
Sales kampt vaak met blinde vlekken over mogelijke klanten. Ze weet niet (genoeg):
- Welke criteria de klant hanteert bij een aankoopbeslissing, wat aankopers drijft en wat de ruimere context van het bedrijf is.
- Welke maturiteit de klant van hen verwacht. Zo stellen bedrijven uit automotive en metaalverwerking andere eisen aan een salesprofiel.
Omdat potentiële klanten dit zelden transparant maken, vaart sales vaak blind. En dat verlaagt jullie kansen op een succesvolle deal. Tijd om daar iets aan te doen.
In deze spiegeltraining ontdekt sales…
- De rol van aankoop in jullie bedrijfssectoren. Is die strategisch of transactioneel?
- Vragen die aankopers zich stellen en hoe jullie je daarop kunnen voorbereiden.
- Hoe ze de TCO (Total Cost of Ownership) bepalen en hoe jullie daarop inspelen.
Het doel? Sales die proactief meedenkt met aankopers via deskundige voorstellen, afgestemd op wat een sector van hen verwacht.
Wat deze training jullie oplevert?
Meer sales en/of rendement
Als jullie sales weet wat een aankoper nodig heeft, bieden ze de juiste oplossing en stijgt hun geloofwaardigheid. En de kans op een deal.
Zicht op wat aankoop drijft
Een lastige aankoper hoef je niet te bypassen. Speel in op wat hem/haar drijft, onderscheid je zo van concurrenten en bouw aan een partnership.
Voor wie is deze training bedoeld?
Voor ervaren sales of young potentials die snel up to speed zijn. Een zekere salesmaturiteit en luister- en leerbereidheid zijn vereist om van deze spiegeltraining een succes te maken.
Waarom zijn klanten enthousiast?
Een interactieve spiegeltraining zoals deze, gegeven door iemand met zoveel relevante aankoopervaring binnen jullie sector, is uniek.
Krijg meteen bruikbare inzichten. Jullie sales stelt vooraf vragen en daar speelt deze spiegeltraining op in. Zo kan sales nadien direct aan de slag en zien jullie snel resultaat.
Deze training focust op de essentie van aankoop. Geen nutteloze theorie of oeverloze PowerPoints dus, wel recht-naar-de-kern inzichten en heldere prioriteiten voor jullie sales.
Praktische informatie
- Ik stem de spiegeltraining af op jullie context, sector en uitdaging via "ontdekkende" interviews
- De training duurt 1 werkdag en werkt best als ik ze in één keer geef.
- Tussen 4 en 10 deelnemers voor maximale interactiviteit en leercurve.
- Ik geef de training vlot in het Nederlands, Engels, Frans of Duits.
- Deelnemers krijgen een Engelstalig werkboek voor inzichten en acties.
- Voorzie best een locatie waar deelname ongestoord kan verlopen.