Spiegeltraining

Sales ontdekt welke vragen en verwachtingen zich stellen "aan de andere zijde van de tafel". Ze denkt voortaan proactief met aankoop mee en haalt zo meer deals binnen.

Als je sales blind vaart

Sales kampt vaak met blinde vlekken over mogelijke klanten. Ze weet niet (genoeg):
  • Welke criteria de klant hanteert bij een aankoopbeslissing, wat aankopers drijft en wat de ruimere context van het bedrijf is.
  • Welke maturiteit de klant van hen verwacht. Zo stellen bedrijven uit automotive en metaalverwerking andere eisen aan een salesprofiel.
Omdat potentiële klanten dit zelden transparant maken, vaart sales vaak blind. En dat verlaagt jullie kansen op een succesvolle deal. Tijd om daar iets aan te doen.

In deze spiegeltraining ontdekt sales…

  • De rol van aankoop in jullie bedrijfssectoren. Is die strategisch of transactioneel?
  • Vragen die aankopers zich stellen en hoe jullie je daarop kunnen voorbereiden.
  • Hoe ze de TCO (Total Cost of Ownership) bepalen en hoe jullie daarop inspelen.
Het doel? Sales die proactief meedenkt met aankopers via deskundige voorstellen, afgestemd op wat een sector van hen verwacht.

Wat deze training jullie oplevert?

Meer sales en/of rendement
Als jullie sales weet wat een aankoper nodig heeft, bieden ze de juiste oplossing en stijgt hun geloofwaardigheid. En de kans op een deal.

Zicht op wat aankoop drijft
Een lastige aankoper hoef je niet te bypassen. Speel in op wat hem/haar drijft, onderscheid je zo van concurrenten en bouw aan een partnership.  
    Beter dan verwacht met zeer nuttige inzichten. Ik kijk ernaar uit om deze in praktijk te brengen! Jullie boden een andere aanpak met tijd voor nadenken en integratie.
    Deelnemer
    De nagel op de kop. Heldere inzichten over wat aankoop van ons verwacht, in weinig tijd. Geen tijdverspilling en aangepast aan ons bedrijf.
    Deelnemer
    De meest verfrissende ideeën die ik in lange tijd gehoord heb. Nieuwe tools voor verbeterde interactie met klanten. Ik zie mijn job in een nieuw perspectief!
    Deelnemer
    Open discussies met praktijkervaringen en kennisuitwisseling. Kleine groep en daardoor gelegenheid om ideeën en inzichten te delen.
    Deelnemer
    Goede inzichten in hoe aankoop beslissingen neemt en welke informatie vereist is voor de meeting. Helpt me om meer structuur in mijn verkoopbaan te krijgen.
    Deelnemer

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor ervaren sales of young potentials die snel up to speed zijn. Een zekere salesmaturiteit en luister- en leerbereidheid zijn vereist om van deze spiegeltraining een succes te maken.

Waarom zijn klanten enthousiast?

Een interactieve spiegeltraining zoals deze, gegeven door iemand met zoveel relevante aankoopervaring binnen jullie sector, is uniek.

Krijg meteen bruikbare inzichten. Jullie sales stelt vooraf vragen en daar speelt deze spiegeltraining op in. Zo kan sales nadien direct aan de slag en zien jullie snel resultaat.

Deze training focust op de essentie van aankoop. Geen nutteloze theorie of oeverloze PowerPoints dus, wel recht-naar-de-kern inzichten en heldere prioriteiten voor jullie sales.

Praktische informatie

  • Ik stem de spiegeltraining af op jullie context, sector en uitdaging via "ontdekkende" interviews
  • De training duurt 1 werkdag en werkt best als ik ze in één keer geef.
  • Tussen 4 en 6 deelnemers voor maximale interactiviteit en leercurve.
  • Ik geef de training vlot in het Nederlands, Engels, Frans of Duits.
  • Deelnemers krijgen een Engelstalig werkboek voor inzichten en acties.
  • Voorzie best een locatie waar jullie sales ongestoord kan deelnemen.

Meer weten of eens afspreken?

Geef me een seintje voor een vrijblijvend verkennend gesprek. Ik luister graag naar jullie uitdagingen en denk alvast met jullie mee.

Bel +32 495 25 21 82 of